søndag den 4. marts 2012

Smørkage

I dag har jeg bagt smørkage, opskriften er lidt både" her og der fra" jeg sprang over med cremen`
og brugte dr. øtkers . alt i alt blev det en dejlig kage.


                           400g mel
                           100g smør
                             50g gær
                            2 1/2 dl mælk lun mælken opløs gæren her i.
                            2 spsk sukker
                            1/2 tsk salt
 jeg satte min kenwood i gang med at røre dejen, mens jeg lavede remonce af.
                             50 g smør
                             50g sukker
                             50g marcipan
                               2-3 spsk kanel
Et brev kagecreme og 1 halv liter mælk, cremen sat på køl og dejen hæver en halv time
mens jeg går en tur med Maxi.
slå dejen sammen ,del den i 2 , rul den ene ud og læg den i formen 25x30 smør cremen`på.
rul den anden del ud og smør remonce på rul den sammen på den lange led, og skær 10 - 12 stykker
læg stykkerne oven på cremen ` og sæt den til at efter hæve 15-20 min.
pensel med æg og bag den i ca. 30 min ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar